Wednesday 29 June 2011

Selamat Datang ke Jom Tarbiyah!

Bismillahirrahmanirrahim.
Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Penyayang.

Para pengunjung yang dikasihi,
Assalamualaikum dan Selamat Datang! ^_^

Kesyukuran yang tidak terhingga kepada Allah SWT yang memberikan ruang dan peluang kepada kami untuk menzahirkan blog ini.

Sebenarnya idea untuk menghasilkan sebuah blog bertemakan Tarbiyah, keMurabbian dan hal-hal yang sewaktu dengannya memang sudah lama dibincangkan. Namun, atas kesibukan masing-masing, idea tersebut tertangguh buat seketika.  

Alhamdulillah, berkat kesabaran dan doa semua, akhirnya di sela-sela kesibukan itu dikurniakan-Nya kesempatan yang berharga ini. 

Sememangnya laman yang bertemakan Dakwah, Tarbiyah dan kemurabbian telah banyak di alam maya, dan kehadiran blog ini (insya Allah) akan memeriahkan lagi arena Dakwah dan Tarbiyah kita.

Tema blog ini ialah "Jom Tarbiyah Online", jadi isi kandungannya (insyaAllah) akan memuatkan bahan-bahan dan panduan Tarbiyah yang asasi buat para Murabbi/Mutarabbi. 

Para pengunjung bebas mengambil manfaat (copy - paste - share) daripada blog ini tanpa perlu meminta kebenaran, cuma  mohon kerjasama untuk menyertakan bersama link blog ini (http://jomtarbiyah.blogspot.com/).

Setakat itu sahaja untuk kali ini, semoga bermanfaat untuk semua!

Firman Allah SWT (yang bermaksud):

“Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kepada Allah dan carilah wasilah yang mendekatkan diri kepada-Nya, dan berjihadlah pada jalan-Nya, supaya kamu mendapat keberuntungan.”
(Al-Maidah 5: 35)

Wallahu a'lam.

Jom Tarbiyah Online

No comments: